Obchodní podmínky
Společnost DigiStav Group s.r.o., IČO 23840901, se sídlem Kurzova 2222/16, 155 00 Praha 5 (dále jen „Zhotovitel“), stanovuje níže uvedené obchodní podmínky pro poskytování služeb klientům (dále jen „Objednatel“).
1. Předmět činnosti
DigiStav Group s.r.o. poskytuje služby v oblasti digitalizace staveb, pasportizace, 3D měření a skenování objektů, správy BIM/FM modelů, technické dokumentace, vizualizací, konzultací a podpory při implementaci digitálních nástrojů.
Konkrétní rozsah služeb, cena a termíny jsou vždy stanoveny individuálně smlouvou, potvrzenou nabídkou nebo objednávkou.
Výstupy mají informativní charakter a slouží výhradně jako technický nebo evidenční podklad. Nejsou určeny pro geodetické účely, statické výpočty, právní jednání, vytyčování staveb ani jako projektová dokumentace pro stavební povolení, pokud není písemně ujednáno jinak.
2. Uzavření smlouvy
Smluvní vztah vzniká potvrzením objednávky nebo úhradou zálohové faktury.
Zhotovitel si vyhrazuje právo odmítnout nebo zrušit zakázku bez udání důvodu, zejména v případě nedostatečné součinnosti Objednatele, technické nemožnosti nebo jiných překážek.
Změny v průběhu realizace jsou možné pouze po písemném odsouhlasení oběma stranami.
3. Ceny a platby
Ceny jsou stanoveny individuálně podle rozsahu a náročnosti prací. DigiStav Group s.r.o. není plátcem DPH.
Faktury jsou splatné do 7 kalendářních dnů, pokud není uvedeno jinak. Při prodlení s úhradou je účtován úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky denně, nejvýše však 20 % z ceny zakázky.
Vlastnické právo k výstupům přechází na Objednatele až po úplném zaplacení ceny. V případě prodlení má Zhotovitel právo pozastavit práci nebo zadržet výstupy do úplného zaplacení.
4. Předání výstupů
Výstupy jsou považovány za předané dnem odeslání e-mailem, datovou schránkou, cloudovým úložištěm nebo poštou. Nepřevzetí výstupů Objednatelem neznamená nesplnění povinnosti Zhotovitele.
Standardní forma výstupu je PDF. Jakékoli jiné formáty (např. DWG, IFC, RVT, XLSX) musí být výslovně sjednány ve smlouvě o dílo.
Po předání výstupů přechází odpovědnost za jejich uchování, archivaci i využití na Objednatele.
5. Přesnost a odpovědnost
Výstupy jsou vytvářeny s obvyklou tolerancí měření ± 5 cm, což odpovídá praxi pasportizace a digitálních měření.
Zhotovitel odpovídá pouze za zpracování výstupů z jím provedených měření, nikoli za interpretaci, geometrii objektu ani následné úpravy.
Zhotovitel nenese odpovědnost za nepřesnosti způsobené chybami v podkladech, změnami objektu po měření, výstupy vytvořené z externích dat, škody způsobené nesprávným použitím dat třetí osobou ani za ztrátu nebo poškození dat po předání.
Maximální celková odpovědnost Zhotovitele vůči Objednateli je omezena na cenu skutečně zaplacenou za zakázku. V případě vyšší moci je odpovědnost zcela vyloučena.
6. Reklamace
Objednatel je povinen zkontrolovat předané výstupy do 5 pracovních dnů od doručení. Reklamace se uplatňuje písemně s přesným popisem vady.
Oprávněné reklamace budou posouzeny a případně odstraněny v přiměřené lhůtě, výhradně formou opravy dat.
Po uplynutí 5 dnů od předání se má za to, že dílo bylo převzato bez vad. Nárok na slevu, vrácení ceny nebo finanční kompenzaci je vyloučen.
7. Záruka
Zhotovitel poskytuje na formální čitelnost a funkčnost výstupů záruku v délce 3 měsíců od data předání.
Záruka se nevztahuje na obsah nebo správnost vstupních dat, změny formátů, software, systémů nebo cloudových služeb ani na užití výstupů k jinému účelu, než pro který byly vytvořeny.
Zhotovitel nenese povinnost uchovávat nebo zálohovat výstupy po uplynutí záruční doby.
8. Data a důvěrnost informací
Objednatel souhlasí s tím, že Zhotovitel může data zpracovávat, třídit, analyzovat a využívat pro účely technického vývoje, testování AI nástrojů a zkvalitňování služeb, vždy bez osobních údajů a identifikace projektu.
Zhotovitel zaručuje, že citlivá data (projekty, měření, modely) nebudou bez souhlasu Objednatele zveřejněna.
Po ukončení zakázky může Zhotovitel uchovávat kopie dat pro účely ochrany svých práv, dokazování a archivace.
9. Autorská práva
Veškeré výstupy (modely, výkresy, vizualizace, skripty, data) jsou autorským dílem Zhotovitele dle zákona č. 121/2000 Sb.
Objednatel získává nevýhradní licenci k jejich použití výhradně pro účel sjednaný ve smlouvě.
Jakékoli jiné užití, úprava, prodej nebo předání třetí straně bez písemného souhlasu Zhotovitele je zakázáno. Zhotovitel si vyhrazuje právo anonymizované výstupy využít jako referenci nebo testovací dataset.
10. Ukončení smlouvy
Smlouvu lze ukončit dohodou nebo písemnou výpovědí s 14denní výpovědní lhůtou.
Zhotovitel může smlouvu zrušit okamžitě, pokud Objednatel poruší smluvní podmínky, neplatí, neposkytuje součinnost nebo narušuje průběh prací.
Po ukončení smlouvy má Zhotovitel nárok na úhradu všech provedených prací, vzniklých nákladů a časových ztrát.
11. Vyšší moc
Zhotovitel nenese odpovědnost za prodlení nebo nemožnost plnění způsobenou okolnostmi mimo jeho kontrolu (např. porucha přístrojů, selhání software, výpadek elektřiny, počasí, zásah úřadů).
12. Právní rámec
Zhotovitel vykonává svou činnost podle živnostenského zákona. Pasportizace, digitalizace staveb a dokumentace skutečného stavu nejsou činností vyžadující autorizaci dle zákona č. 360/1992 Sb.
V případě, že je autorizace vyžadována, zajišťuje ji Zhotovitel subdodavatelsky a nenese za ni odpovědnost.
13. Závěrečná ustanovení
Tyto podmínky se řídí právním řádem České republiky. Spory se Zhotovitelem řeší přednostně smírně, v opačném případě u soudu dle sídla Zhotovitele.
Pokud je některé ustanovení neplatné, ostatní zůstávají v platnosti. Aktuální znění Podmínek je vždy dostupné na www.digistav.cz.
Platnost od 1. 12. 2025. Aktualizované znění nahrazuje všechna předchozí ujednání.